İşletme sahip ya da yöneticilerinin kurumsallaşmadan ne anladıkları ise şöyle özetlenebilir: İşletmede herkes görev yetki ve sorumluluklarını kitap gibi bilmeli, işletmede her zaman ne yapılacağı bilinmeli, iyi işleyen üretim planları olmalı, her şey saat gibi işlemeli, kimin kime bağlı olduğu bilinmeli, birisi olmadığında da işler aksamamalı, müşteri şikayetleri anında değerlendirilmeli, hatalı parça çıkmamalı, çıkıyorsa da sorumlusu belli olmalı, çok fazla çeşitli ürün ve çok sayıda değişik müşteri ile uğraşılmamalı vb. Yani işletmenin bir ‘kitabı' olmalı, her iş kitaba uygun yürümeli, hiçbir şey aksamamalı. Bunu tüm işletmeciler, işletmelerde çalışanlar, herkes çok istiyor. Herkesin istediği tıkır tıkır bir düzen içinde giden bir işleyiş. Planlar yapılmalı ve hiç aksamadan yürümeli... İşletmelerin burada tarif edildiği şekilde kurumsallaşması için bir çok kişi ve kuruluş çaba gösteriyor, emek harcıyor. Danışmanlar çalışıyor, ISO 9000 vb. sistemler kuruluyor, eğitimler veriliyor, belgelendirme kuruluşları denetimler yapıyor, sistemler belgelendiriliyor, belge için kutlamalar yapılıyor... Tamamı için tıklayınız |